logo

How to Make Money with Social Media: Turner, Shah

Body: 2, Hodnocení: 70 %


Na tuto knihu jsem se moc těšila a velmi pěkně se mi četla i přesto, že je v angličtině.

Co se týče obsahu knihy, tak musím říct, že to byl pěkný úvod do tématu „social media“ – pro mě ale malinko zbytečný, jelikož už dávno jsem „social media friendly“ a nepotřebuji tedy přesvědčovat o jejich užitečnosti. Jako návod na vydělávání peněz mi kniha posloužila pouze částečně. Myslím si, že za to můžou 2 faktory: 1) V knize se především dbá na postupy, plány a analýzy. Já jsem očekávala spíše návod typu „v kolik hodin ideálně přidat příspěvek“, 2) Kniha je z roku 2011, což je v extrémně rychle měnícím se prostředí dost dlouhá doba. O Instagramu se tedy v knize nedočteme. Také je vidět, že je kniha napsaná v USA, kde lidé přeci jen používají trochu jiné platformy.


Nicméně si z této knihy odnáším několik poznatků do praxe:

·       Rozdíl mezi social media a masovou reklamou je dialog. Masová reklama vysílá interakci pouze jedním směrem a nemůže ji přijímat zpět. Při používání social media bychom měli využít toho, že je možné vést dialog. To znamená dát si tu práci a sledovat všechny diskuze, odpovídat na komentáře, dávat do příspěvků otázky a tak podobně.

·       Špatná reklama se šíří na social media velmi rychle a může mít velké dopady na náš business (A i proto je dobré sledovat různé diskuze o naší firmě/produktu atp. a takové reklamě zabránit již v zárodku.). Zároveň to ale může sloužit jako místo, kde si lidé náš produkt vzájemně doporučí, a to je třeba podporovat právě diskuzemi.

·       Díky social media také můžeme snadno sledovat naši konkurenci. A měli bychom!

·       Naše social media vyžadují spoustu času a péče, než nám začnou něco vydělávat. Proč? Protože potřebují každodenní updaty, které nejdříve pomalu vytváří vztah se zákazníkem a povědomí o značce. A pak se díky vytváření tohoto vztahu stane z potenciálního zákazníka reálný zákazník. Viz obrázek: