Můj názor na knihu obvykle píšu na konci eseje. Tohle je moje vyjímka, jelikož kniha není tolik zabávná a připomíná učebnici na střední škole, tak i tahle esej nebude tolik výživná, ale kniha obsahuje spoustu nutných teoretických znalosti a vím, že je do budoucna využiji v praxi. Jsem toho názoru, že někdy musíme dělat věci, které nejsou až tak zajímavé a nebaví nás, aby jsme zbytek života mohli strávit tím, co nás opravdu baví a má smysl. Kniha je také dobrá v tom, že je přehledná, tudíž se ke knize a jednotlivým tématům mohu kdykoliv vrátit.
Od nápadu k podnikatelskému plánu je kniha od Ivany Svobodové a Michala Andery, kteří působí na Katedře podnikání Vysoké škole ekonomické v Praze.
Podnikat sám nebo s někým? Proč vlastně chci podnikat a mám na to? To jsou otázky, které si často klademe při myšlence na náš budoucí byznys a v kniha na ně smysluplně odpovídá. Autoři píší o základních principech úspěšného podnikání, ale i o tom, jak vlastně takový nápad vymyslet. Činnosti jako jsou brainstorming, metoda 6_8_5 nebo painstorming tam jsou krásně vysvětleny a musím se přiznat, že mi to dost pomohlo při hledání nových nápadů.
V knize se také píše o realizovatelnosti nápadu, podnikatelských příležitostech. Kladen důraz je i na potřeby zákazníka, výzkumy a principy moderních metod rozvoje nápadu. Design thinking, lean startup nebo lean canvas jsou pojmy, které jsem před tím neznal a teď jim rozumím.
Nejvíc se však kniha zaměřuje na problematiku podnikatelského plánu. Podrobně popisuje jednotlivé části byznys modelu jako je například finanční plán, marketing, personální zabezpečení, analýza konkurence a podobně. Velkou výhodou této knihy jsou příklady podnikatelských plánů, včetně ukázky cashflow a účetnictví.
Díky za dočtení a u další eseje ahoj!