logo

Sami v moři konkurence

Body: 1, Hodnocení: 86.666666666667 %

03.04.2020

Sami v moři konkurence 


Leoš Bárta



Motivace k přečtení


Jelikož se marketing objevuje všude, tak jsem chtěl nasát nějaké nové poznatky a tipy z této oblasti. Že padla volba zrovna na tuhle knihu je jen náhoda.


O čem kniha je?


Kniha se skládá z 20 témat z oblasti marketingu a na konci autor knihy Leoš Bárta odpovídá na 80 otázek. Kniha se hodí spíše pro podnikatele nebo manažery než pro ty, kteří by se chtěli živit výhradně marketingem. 


Jak přemýšlet marketingovým způsobem


Základem moderního marketingového myšlení je idea, že důležitější, než jednorázový nákup je vybudování a udržení vztahu. A to platí pro všechny: vztah mezi výrobcem a zákazníkem, mezi prodejcem a spotřebitelem, dodavatelem a odběratelem, médiem a čtenářem a podobně.


Má-li člověk či firma na trhu uspět, je dobré řídit se čtyřmi jednoduchými pravidly:


1)   Mít co nabídnout

2)   Vědět, co za to máme/můžeme/musíme chtít

3)   Umět to někomu či někam přinést „až pod nos“

4)   Nebát se těm správným lidem či firmám „vyvrtat díru“ do hlavy/srdce/jinam, kam je třeba


Marketingově myslet znamená každý den přemýšlet o tom, jak získat někoho nového a o někoho již získaného nepřijít.


Z pohledu podnikatele či manažera se v knize píše například o tom, jak spolupracovat s marketingovou agenturou, jak budovat marketingové oddělení, jak správně vybírat zaměstnance nebo jak budovat vlastní značku a pečovat o ni.


Jak získávat zákazníky


Základem je, aby všechno vaše snažení ve smyslu zaujetí zákazníka důsledně vycházelo ze dvou zdrojů:


1)   Ze správně nastavené identity a osobnosti značky

2)   Z aktuální marketingové strategie


Jak se odlišit a čím?


Příběhem. Příběh by měla mít vaše značka, příběh by měly mít vaše produkty, příběh by měl mít každý váš event., každá vaše kampaň. Příběhy prodávají.


Emocí! Emoce prodávají, emoce vás přibližují publiku, emoce dělají z korporátu něco lidštějšího, emoce způsobují, že lidé koupí, aniž by přemýšleli.


Zábava je dalším faktorem úspěchu. Když máte ty nejlepší produkty na trhu, nic vám nebrání postoupit na vyšší level – začít bavit své publikum. Lidé se chtějí bavit, chtějí si myslet, že o prodej nejde.


O čem je PR


PR má sílu podporovat reputaci čili dobré jméno značky. PR pomáhá budovat reputaci typu „dobrý soused“. Výsledky kvalitního PR jsou velmi cenné, protože se přímo promítají do hodnoty značky. 


Dělat PR znamená – vyznat se v médiích, umět lobbovat za vlastní zájmy, kličkovat mezi očima zákazníků a šéfredaktorů na druhé straně, ovlivňovat, ale nelhat.


Typické je, že PR nestačí dělat ani týden, ani měsíc. PR musíte budovat roky a nikdy s tím nepřestat. Ale efekt se vám nabízí: žádný nebo dlouhodobý.


Závěr


Nelíbilo se mi, že tam nebyly žádné příběhy z praxe. Na druhou stranu jsem pochytil pár myšlenek, které chci využít. Líbilo se mi, že to bylo z pohledu podnikatele. Proto knihu doporučuji spíše budoucím podnikatelům než markeťákům.

Kniha: Sami v moři konkurence, Autor: Leoš Bárta



Hodnocení (86.666666666667 %%):

Nový komentář:







Komentáře (0):



Další eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024