Podnikání z lavice
Autoři: Adam a Pavel Štruncovi
O knize na které dlouhou dobu pracovali bratři Štruncové, jsem věděla ještě před tím, než ji vůbec vydali. Oba už nějaký pátek znám a proto jsem měla tušení o jejich projektech i fuckUpech. Představa, že napíší knihu, ve které se podělí o své studentské zkušenosti z podnikání mě velmi namotivovala k tomu si jejich dílo přečíst.
Na začátku knihy jsem měla pocit, že je kniha psaná spíše pro čtenáře, kteří se s podnikáním nikdy v životě nesetkali, neříkám, že jsem nějaký zběhlý podnikatel, ale spoustu věcí ze začátku knihy už jsem znala. Konkrétně… nad otázkami co podnikání obnáší, co podnikání je a proč začít podnikat jsem se zamýšlela už několikrát. Nikdy jsem nedošla k úplně jasné odpovědi a ráda jsem si přečetla další úhly pohledu na stejnou věc. Nakonec mi přišlo, že si v knize každý najde své. Ať už člověk, který s podnikáním úplně začíná, nebo zkušený podnikatel, to je ale jen moje domněnka.
Celou knihou nás provádí dva příklady z praxe reálného podnikání. Jedním je produkt dřevěné batohy a druhým je služba, výživové poradenství. Všechny aspekty důležité pro začátek podnikání jako např: jak dostat produkt mezi zákazníky, MVP, finance atd. jsou pak uváděny právě na těchto dvou příkladech.
Co jsem si ze čtení knihy odnesla?
- Ujasnila jsem si, že před začátkem projektu je důležitá organizace, všechno si zapisovat
- Tipy ohledně financování př. Můžu vydělat víc i když si produkt/službu koupí méně zákazníků za více peněz než více zákazníků za levnější cenu (uvědomění: musím propočítat co se mi vyplatí)
- Zjistila jsem, když si přečtu zkušenost podnikatele, kterého znám nebo uznávám, donutí mě to o tom přemýšlet více, než když čtu obecné rady a zkušenosti které předává někdo, s kým se naznám osobně
- Vím, že až budu potřebovat počíst si během projektu o jednotlivých krocích, 100% se ke knize vrátím- min k jednotlivým částem