logo

Od nápadu k podnikatelskému plánu

Body: 2, Hodnocení: 80 %

Proč jsem si tuto knihu vybrala?


Tuto knihu jsem si vybrala, protože jsem zjistila, že v oboru podnikání mi chybí mnoho teoretických znalostí.Zároveň bych ráda nabrala znalosti a ověření potenciálu pro založení nového projektu, který mám zatím jen v mé hlavě.


Obsah:


V knize se dozvíme, jak najít vhodné nápady a jaký význam pro nás má kreativita jak v tomto úkolu, tak i pro podnikání. Dále se dozvíme, jak zjistit realizovatelnost nápadu a jaké podnikatelské přiležitosti máme a jak je najdeme. Poté, co nápad máme, je potřeba si ho ověřit a zjistit ,za co a jak budou zákazníci platit. Dále zjistíme, jak vytvořit podnikatelský plán, kde je nejdůležitější provést analýzu zákazníků a nakonec máme možnost se vzdělat v crowfundingu.


Myšlenky, které mne na knize zaujaly:



  • Podnikání není jen o zisku, je to efektivní způsob řešení problémů v našem okolí a zdroj užitečných inovací.



  • Podnikatelé odhalují nenaplněné potřeby a mění věci, které lidi štvou, na podnikatelské příležitosti. Úspěšní podnikatelé o svých plánech jenom nemluví, ale realizují je!



  • Tím, kdo rozhoduje o úspěchu každého podnikání, je zákazník.



  • Pokud dáme našim zákazníkům možnost si něco z našeho budoucího podnikání vyzkoušet, získáme zajímavé informace.



  • Jednotlivé podnikatelské plány z pohledu účelu či podle toho, komu jsou určeny, se v zásadě neliší.



  • Je důležité si načasovat, kdy zahájíme podnikání.



Důležité pojmy:



Metody hledání nápadu:

Brainstorming – skupinová aktivita, co nejvíce myšlenek v omezeném čase.

6 až 8 nápadů v 5 minutách - A4 rozdělí se do 6 čtverců, každý kreslí své nápady, poté krátká prezentace kolegům a proces se opakuje.

Myšlenkové mapy- výchozí aktivita pro hledání podnikatelské příležitosti.

Painstorming - zaměřuje se na problémy zákazníků,

vytváří zadání pro hledání podnikatelské příležitost


Struktura podnikatelského plánu:


1. Shrnutí.

2. Charakteristika produktu a vlastníka:

3. Analýza trhu a zákazníků:

4. Analýza konkurence:

5. Analýza dodavatelů:

6. Personální zabezpečení:

7. Marketing:

8. Finanční plán:

9. Analýza rizik:

10. Vyhodnocení projektu:

11. Přílohy.


Každý podnikatelský plán by měl dodržovat obecně doporučované zásady pro sestavování podnikatelského plánu:


  • Srozumitelnost.
  • Reálnost.
  • Respektování rizika.
  • Uvádění zdrojů.
  • Přehlednost.


Co jsem si vzala z této knihy a co jsem si na základě jejího přečtení uvědomila?

 

Zjistila jsem, že jsem na správném studijním oboru, protože tato kniha mě utvrdila v tom, že jsem ideální člověk pro práci v týmu. Uvědomila jsem si, že přesně takovouto teoretickou knihu jsem potřebovala přečíst. I když mě to úplně nebavilo, tak jsme se díky tomu hodně posunula. Ať už v analýzách, teoriích hledání nápadu či celkového vytváření podnikatelského plánu.

Kniha: Od nápadu k podnikatelskému plánu, Autor: Ivana Svobodová, Michal Andera



Hodnocení (80 %%):

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jana Švecová - 22.01.2021 - 17:29


V této eseji je hmatatelnější důvod "proč" jsi knihu vybrala k četbě a i konečné zhodnocení. Také věřím, že jsi na správném studijním programu! Vyzkoušela jsi v praxi již nějakou metodu hledání nápadu? Povedlo se dojít k výstupu?

Další eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024