Proč jsem si tuto knihu vybrala?
Tuto knihu jsem si vybrala, protože jsem zjistila, že v oboru podnikání mi chybí mnoho teoretických znalostí.Zároveň bych ráda nabrala znalosti a ověření potenciálu pro založení nového projektu, který mám zatím jen v mé hlavě.
Obsah:
V knize se dozvíme, jak najít vhodné nápady a jaký význam pro nás má kreativita jak v tomto úkolu, tak i pro podnikání. Dále se dozvíme, jak zjistit realizovatelnost nápadu a jaké podnikatelské přiležitosti máme a jak je najdeme. Poté, co nápad máme, je potřeba si ho ověřit a zjistit ,za co a jak budou zákazníci platit. Dále zjistíme, jak vytvořit podnikatelský plán, kde je nejdůležitější provést analýzu zákazníků a nakonec máme možnost se vzdělat v crowfundingu.
Myšlenky, které mne na knize zaujaly:
- Podnikání není jen o zisku, je to efektivní způsob řešení problémů v našem okolí a zdroj užitečných inovací.
- Podnikatelé odhalují nenaplněné potřeby a mění věci, které lidi štvou, na podnikatelské příležitosti. Úspěšní podnikatelé o svých plánech jenom nemluví, ale realizují je!
- Tím, kdo rozhoduje o úspěchu každého podnikání, je zákazník.
- Pokud dáme našim zákazníkům možnost si něco z našeho budoucího podnikání vyzkoušet, získáme zajímavé informace.
- Jednotlivé podnikatelské plány z pohledu účelu či podle toho, komu jsou určeny, se v zásadě neliší.
- Je důležité si načasovat, kdy zahájíme podnikání.
Důležité pojmy:
Metody hledání nápadu:
Brainstorming – skupinová aktivita, co nejvíce myšlenek v omezeném čase.
6 až 8 nápadů v 5 minutách - A4 rozdělí se do 6 čtverců, každý kreslí své nápady, poté krátká prezentace kolegům a proces se opakuje.
Myšlenkové mapy- výchozí aktivita pro hledání podnikatelské příležitosti.
Painstorming - zaměřuje se na problémy zákazníků,
vytváří zadání pro hledání podnikatelské příležitost
Struktura podnikatelského plánu:
1. Shrnutí.
2. Charakteristika produktu a vlastníka:
3. Analýza trhu a zákazníků:
4. Analýza konkurence:
5. Analýza dodavatelů:
6. Personální zabezpečení:
7. Marketing:
8. Finanční plán:
9. Analýza rizik:
10. Vyhodnocení projektu:
11. Přílohy.
Každý podnikatelský plán by měl dodržovat obecně doporučované zásady pro sestavování podnikatelského plánu:
- Srozumitelnost.
- Reálnost.
- Respektování rizika.
- Uvádění zdrojů.
- Přehlednost.
Co jsem si vzala z této knihy a co jsem si na základě jejího přečtení uvědomila?
Zjistila jsem, že jsem na správném studijním oboru, protože tato kniha mě utvrdila v tom, že jsem ideální člověk pro práci v týmu. Uvědomila jsem si, že přesně takovouto teoretickou knihu jsem potřebovala přečíst. I když mě to úplně nebavilo, tak jsme se díky tomu hodně posunula. Ať už v analýzách, teoriích hledání nápadu či celkového vytváření podnikatelského plánu.